آنچه در این ۷۷ روز بر ما گذشت!

۲۳ خردادماه، جلسه رونمایی از مدل جامع بازاریابی محتوایی بیگ بنگ برگزار شد که در این رویداد، افتخار میزبانی حدود ۵۰۰ نفر از فرهیختگان و متخصصین حوزه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوایی را داشته‌ایم (با همکاری و همراهی تیم محترم رویداد در مسیر بازاریابی دیجیتال).

رونمایی به این معنی که در آن بگوییم بیگ بنگ، یک مدل(نرم افزار) بازاریابی محتوایی است که بر روی ارزش‌های مدیریتی، فرهنگ و ارتباطات سازمانی بنا شده و همچنین با نگاهی عمیق به تفکر سیستمی و رویکردی کاملا فرآیند محور بر بستر تسهیلگر BPMS قابلیت اجرا، پایش و رسیدن به سطح بلوغ را داراست.

مهمترین دستاورد ما از رویداد چه بود؟

با توجه به اینکه بیگ بنگ رویکرد جدیدی را به صنعت بازاریابی محتوایی آورده است به تبع در جلسه رونمایی، بازخوردهایی که دریافت کردیم با پرسش‌های اساسی زیادی همراه بود که این موضوع بسیار طبیعی بوده و هست. در پنل پرسش و پاسخ به تمامی سوالات آن جلسه به صورت کامل و شفاف پاسخ داده شد و در ادامه نیز به صورت پیوسته به سوالات و همچنین دیدگاه‌های مطرح شده به تفصیل پرداخته خواهد شد و از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبسایت و همچنین در رویداد‌های حضوری آتی در جریان قرار می‌گیرید.

یک دغدغه بزرگ مطرح بود که آیا این مدل در سطح یک کاغذ خواهد ماند یا نه؟

پاسخ این است که به زودی نرم‌افزار کاربردی بیگ بنگ به صورت عملیاتی رونمایی می‌شود.

توسعه‌دهندگان کجای داستان بیگ بنگ هستند؟

تیم بزرگی از متخصصین بازاریابی محتوایی را در کنار خود داریم. این افراد تحت عنوان توسعه‌دهندگان بر روی ماژول‌های مختلف مدل، مشغول تحقیقات کاربردی هستند. دانش حرفه‌ای و تجربه‌های عملیاتی در کسب و کارهای مختلف این متخصصین باعث شده جامعیت مدل را به خوبی پیش ببریم و در عمل نیز بتوانیم از این تجارب ارزشمند در توسعه مدل بهترین بهره را ببریم. به تیم توسعه‌دهندگان حال حاضر نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که این مدل قرار است توسط چه افراد خبره و توانمندی توسعه پیدا کند.

 برای توسعه مدل و اجرای نرم‌افزار چه کردیم؟

پس از جلسه رونمایی، تاکنون بالغ بر ۲۵ جلسه کاری برای توسعه ماژول‌های مدل برگزار کرده‌ایم و به صورت موازی هشت نفر از توسعه‌دهندگان فرآیندهای اصلی را ایجاد و همچنین دو نفر در بخش نرم‌افزار فرایند‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند. قصد داریم مدل را در فاز آغازین با ماژول استراتژی محتوا و فرایند پرسونا قلب استراتژی محتوا را پیاده‌سازی نموده و به صورت نرم‌افزار در اختیار همه‌ی علاقه‌مندان قرار دهیم.

سند طرح‌ریزی فرایند پرسونا به صورت کامل تهیه شده است و اسناد زیر هم در حال نهایی‌سازی است:
– سند طرح‌ریزی ساختار محتوا از ماژول استراتژی محتوا
– سند طرح‌ریزی محتوای محوری از ماژول استراتژی محتوا
– سند طرح‌ریزی فرایند تحقیق
– تحقیق اولیه به عنوان بخشی از ماژول روابط عمومی
– سند طرح‌ریزی پیش تولید و تولید محتوا از ماژول راهبری کمپین و سمفونی محتوا

ماژول‌های داستان برند، چرخه عمر مشتری، شبکه‌های اجتماعی و راهبری وبسایت و سئو هم با یک نگاه هلی کوپتری و با نقشه فرآیندی کلان تهیه شده است.

اما ویژگی این جلسات

در این مدت جلسات علمی با فضایی کاملا یادگیرنده با توسعه‌دهندگان با مثال‌هایی کاملا عملیاتی از کسب و کارها داشتیم و دانش کاربردی حیرت انگیزی خلق شد که به زودی در پیاده‌سازی مدل خواهید دید.

فراموش نکنید که ما مهمترین رکن مدل را که تفکر سیستمی و تفکر فرایندی است را در توسعه هر قسمت مدل در نظر گرفته‌ایم.

برای رویکرد بین المللی چه کردیم

۱- سند مدل بیگ بنگ در حال ترجمه است و به زودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
۲- نرم‌افزار به دو زبان انگلیسی و فارسی در حال طراحی است.
۳- مقاله‌ای در خصوص مدل در دست تهیه است که به زودی در یکی از کنفرانس‌های بین‌المللی ارائه می‌گردد.

و در آخر هم بگوییم که ما به مسیری که شروع کرده‌ایم ایمان داریم و به همراهی همه اساتید، خبرگان و فعالان صنعت بازاریابی محتوایی دلگرم هستیم. بزرگترین مزیت ما تحقیقاتی است که روی مدل انجام داده‌ایم و تیم خوبی که کار توسعه این مدل را درک کرده‌اند و همه آنها از این موارد سرچشمه می‌گیرد:

۱.شناخت نسبی ما از بازار ایران
۲. ارتباطات مناسبی که در این بازار داریم
۳.چشم‌اندازی که برای خود ترسیم کرده‌ایم

برای دانلود سند جامع بازاریابی محتوایی بیگ بنگ به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.